Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

tisdag 6 november 2012

15 minutes of fame

Efter fikat i söndags satt vi kvar en liten stund och spånade runt Singelspring.
En av de ideér som kläcktes över våra kallnade kaffekoppar var att införa en liten serie med gästbloggare....äntligen ska också ni som deltar få er tid här i rampljuset tänker vi!
Det kan vara kul läsning att höra hur andra singlar tänker om Singelspring och även få veta lite mer om de som deltar.

Vår förste gentleman ut är Fredrik som varit med ända sedan starten....om du inte känner igen honom så kan det bero på att du inte ligger i täten!

/ Ulrika


Bland näckrosor och kaffekoppar

Pissregnet på förmiddagen ger vika och solen tittar fram lagom till det är dags att ge sig av mot veckans mötesplats. Det är tredje gången jag är med och liksom de tidigare gångerna är det med spänd förväntan. Hur många blir vi den här gången? Kommer jag att prata med någon ny intresant person? Hoppas inte regnet har fått alltför många att avboka dagens spring. Och idag har jag med en kompis, hoppas han tycker det är kul.

Väl framme vid Näckrosens T-banestation i Solna möts jag av ett gäng glada singelspringare, ca 20 st, varav jag känner igen flera från tidigare tillfällen. Det småpratas lite både till höger och vänster medan några fler ansluter, sen ger vi oss av ned mot Råstasjön. Det är en behaglig temperatur för löpning och en riktigt vacker miljö. Klungan glesar ut sig helt naturligt eftersom man har olika önskemål om tempo och det är ett par som promenerar också. I början springer jag med täten men jag byter klunga några gånger och pratar med lite olika personer. Flera andra gör likadant, det känns som en öppen och avslappnad atmosfär. 

Det här med singelspring är en bra idé tycker jag. Vi är många singlar som tränar och många av oss vill gärna träffa någon som delar det intresset. En del har liksom jag själv löptränat en del medan många andra ser det här som en bra spark i baken för att komma igång med träningen eller fortsätta med träningen trots att vintern ligger på lut. Grupptrycket är ju en god motivator, eller hur? Även på flirtfronten är det en blandning, för en del kanske det är det primära medan andra till stor del ser det som en social grej. 

Efter varvet på ca 5 km runt Råstasjön med sina vass och Lötsjön med sina näckrosor samlar gruppen ihop sig igen uppe vid Filmstaden. Caféet vi tänkte gå till är fullsatt men det finns ett till i närheten där vi får plats. Där ges det fortsatt möjlighet att lära känna några lite bättre medan kaffet flödar. Van fjällvandrare som jag är har jag haft med mig en torr tröja att byta om till så att jag inte blir kall när vi stannar. De flesta är kvar och fikar och stämningen är god. När folk börjar droppa av är det positiva tongångar och de flesta, inklusive min kompis, verkar inställda på att komma nästa gång. 

Summa summarum har jag haft en trevlig stund, fått en skön joggingrunda i gott sällskap och gjort ett par nya bekantskaper. 
Det ryktades också om att ett par verkade ha funnit varann den här gången. Vem vet, kanske blir det jag nästa gång. Eller du. Eller vi?  ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar