Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

onsdag 16 januari 2013

Anns kontaktannons

Veckans Singelspringare Ann behöver knappast någon introduktion....
-WOW nu snackar vi! sa Alexandra.
Så här i efterhand borde hon kanske inte fått en egen annons, risken är ju trots allt stor att förlora en väldigt trevlig Singelspringare från löparspåret!

Livet, löpning och leverpastej
40 graders skillnad mellan senaste löppassen – från barfotalöpning på stranden till dubbat på Norr Mälarstrand. Mina vader föredrog nog det senaste passet, resten av mig helt klart det förra… Så fick jag leva precis där jag ville valde jag nånstans med 30 grader och sol, märkligt nog. Istället klär jag på mig lager på lager och måste ändå erkänna att det är gött när det biter i kinderna -gärna i sadeln på en häst ute i skogen men ett varv runt Kungsholmen i trevligt sällskap funkar det med!

Generellt sitter jag nog alltid helst i sadeln – och brukade göra det betydligt oftare tills i höstas då jag fick ta bort min älskade gamla häst. Ridning och stalljobb är nog det mest avkopplande som finns. Träning, frisk luft och meditation i ett – som ett jättestort Kinderägg. Nu blir det bara en gång i veckan - så Singelspring får bli ersättning för två av tre på söndagar tills jag hittat en ny kärlek (och då menar jag häst – hmmm, kanske ska ta en funderare över varför jag är singel?). Meditationen får jag hitta nån annanstans tror jag. Singeldelen känns faktiskt underordnad, jag gillar att det är träning med trevligt folk under rätt avslappnade former; tror”vanliga” löparklubbar är lite över min nivå  Singellivet har jag blivit lite för nöjd med – det kommer krävas någon riktigt speciell för att ta mig ur det. Men hur den personen ska vara har jag gett upp att försöka definiera – jag hoppas på att bli överraskad!

Träning har fått allt större plats imitt liv faktiskt, det är rätt kul att pusha sig lite till och se resultat. Eller… ja, till en viss gräns kanske… gott vin och god mat är liksom inget jag avstår bara sådär. Men det måste väl gå att kombinera? Blivit lite gymråtta men gillar framför allt omväxling när det gäller träningen.
Livet i övrigt då? Jobbet är ett sätt att ha råd med en fritid, jag är nog en av få jurister som inte fokuserar på karriär… Reser så mycket jag bara har råd och tid med (hade jag satsat på en karriär hade jag nog haft råd med mer, men tid för mindre…hmmm), har fastnat för och i Sydafrika där jag varit flera gånger nu, både kortare och längre perioder.Har bl.a. jobbat där som volontär med rehabilitering av vilda djur– djur och natur är helt klart det jag brinner för. Annars blir jag glad av att dansa även om det blir alldeles för sällan – mer dans åt folket! Och så min long term dream – en gård på landet!
Och leverpastejen? Ett måste pårutbrödsmackan till frukost helt enkelt.

PS. Två bilder för säkerhets skull; en säljbild och en där jag ser ut som jag brukar på söndagarna!

5 kommentarer:

  1. Hej Ann,
    Ser fram emot att träffa dig på ett singelspring framöver ;) Eller kanske redan på en date innan dess?
    Hade skrivit ett lite längre inlägg i kommentaren tidigare men det strular för mig att kommentera ibland av någon anledning :-/
    Får ta det på ett spring framöver istället eller nästa gång vi ses helt enkelt, trevligare så me ju :)
    Känns som att vi har väldigt mycket gemensamt och att vi kommer o ha mycket att prata om ifall vi ses vilket jag hoppas på :)
    Vill du höras innan så finns ju alltid Facebook eller Mötesplatsen ;)
    /Christian Djurberg

    SvaraRadera
  2. Hej Christian!

    Kul att du svarade! Jag lär dyka upp på springen framöver, annars heter jag Orrsten i efternamn och finns på fejjan om du vill höras innan. Hittade en Christian Djurberg men jag vågade inte chansa på att det var du ;)Mig finns det bara en av...

    /Ann

    SvaraRadera
  3. Haha, verkar inte som om min text var bloggkompatibel... Jag lovar att jag vet hur man använder mellanslagstangenten ;)

    SvaraRadera
  4. Ann,
    you got mail
    :)

    Hasse Blandband

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera