Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

torsdag 31 januari 2013

Up we go!

Är riktigt kul att träffa er utanför springet, igår körde vi crosstraining, både nya och gamla springare. Både jag och Ulrika tränar på SATS och får ta med gäster gratis, varför inte ta mer er!?? Igår tränade vi på Regeringsgatan med José Poleon-Henry. Det blev en del parövningar som vi tänker "ta med" till vårt spring längre fram i vår. Efter passet visade han oss även om andra övningar med hjälp av Ulrika som kan göras vinterkylan. Själv kom jag på lite andra övningar  dock liiiite för intima om man inte känner varandra. Vi hoppar dem på söndag, men vi lovar att visa dem ändå! Hörde att Ulrika tränat Crosstraining ikväll IGEN, dessutom med en tjej från Singelspring. Stockholm är allt bra litet att man ska springa på varandra.... Vissa får visst aldrig nog... av ... träning?????? Ulrika är helt såld på crosstraining om du inte redan visste det!? Själv är jag inte lika inbiten crosstrainare även om jag det råkar bli ett crosstraining på lunchen imorgon. Idag behövdes en vilodag... men annars är jag en multi-tjej som tränar allt. Utmana mig vetja!

Nu på söndag blir det en lite annorlunda rutt, troligen lite mer utmaning men det är som vanligt upp till dig. Själv tänker jag gå till Hammarbybacken och lägga allt krut där. Valmöjligheterna är många. Vi möts utanför Hemköp Skanstull (uppgång: Ringvägenoch vips är du framme.. ) klockan 13.00 . Vi börjar med att jogga lite lätt till Skanstullsbron, där satsar på att få upp pulsen sen sticker vi vidare till Hammarby Sjöstad och kör kajlöpning. Sen beger vi oss till Hammarbybacken där vi komer köra lite intervaller och parlekar. Allt är så klart frivilligt! Vädret är inte på vår sida men i Hammarbybacken finns det gott om konstsnö, så kanske vi även kan åka pulka. Ta gärna med er pulka! Efteråt drar vi oss tillbaka till Hammarby Sjöstad och fikar på Fine Food.

Denna gången kommer jag springa så se till att ha mycket energi i kroppen i slutet!

/ Alexandra

1 kommentar:

  1. Utmaning? Engelbrektsloppet den 10:e feb. 60km. Med mina ynka 100km i kroppen kommer jag bli ett lätt byte.

    SvaraRadera