Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

tisdag 8 januari 2013

Johans kontaktannons

Att döma av Alexandras kontaktannons som vi la ut innan jul är det inte bara vi som är av det nyfikna slaget. Många Singelspringare med oss vill nog gärna veta vad som döljer sej bakom den hurtiga fasaden hos våra springande och promenerande vänner. Det här året hoppas vi kunna sätta lite extra snurr på dejtandet med återkommande gästinlägg eller kontaktannonser från er som deltar på Singelspring. Den förste Singelspringaren ut för detta året är Johan, som alltid är kul att möta i spåret, lugn i knoppen men fart på kroppen (ursäkta en riktigt usel rimmare). / Ulrika 

Singelspringaren Johan
Fick för ett tag sedan frågan om att skriva ett litet inlägg i form av en slags kontaktannons så jag har några turer till och från jobbet på pendeltåget funderat på vad som borde skrivas. Det här pendeltåget sitter jag på dagligen och spenderar en hel del tid i tankarnas värld och har precis kommit på att jag mer än en gång tänkt på denna eminenta söndagsaktivitet. Tanken är ju att jag inte skall bli en långvarig singelspringare men roligt är det att träffa nya människor på detta sätt.

Det intresse jag har för träning kan sammanfattas i tre ord, "En svensk klassiker". Så nu när snön äntligen är här så kan jag träna på min favorit, längdskidor. Det blir min fjärde säsong om man räknar bort de tappra försök som gjordes i mina något yngre år på min pappas gamla träskidor i ett snöfattigt Bohuslän. Nu har jag två par längdskidor och har kommit på att jag förmodligen inte kommer tröttna på väldigt länge.
Drömmer om en framtid i villa med naturen utanför dörren, uppskattar de naturnära äventyren och upplevelserna, har ett växande intresse för whiskey, beroende av lakrits (främst saltlakrits), kan bl.a. tänka mig en längre semester på cykel ut i Europa.

Du får gärna vara aktiv men helst ingen träningsfanatiker, lugn och lite pratglad men helst inte en pratkvarn. Tillbaka får du en lugn person som hellre lyssnar än pratar och ser mig själv heller inte som en träningsfanatiker utan kan emellanåt också falla tillbaka i soffan lite då och då.Måste ju passa på att säga vilket riktigt bra initiativ Alexandra & Ulrika har tagit som har i alla fall fått mig att längta till söndagar istället för fredagar. För en sak är säker varje söndag hoppas man att det finns någon speciell där och oavsett om det gör det eller ej så går man därifrån med ett litet glädjerus.

Vi ses i löparspåret! :)

/ Johan



-17  i skidspåret!



























Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Härlig presentation, alltid kul att inte känna sig ensam som lakrits beroende..

    Hoppas du finner denna speciella donna en kommande söndag!

    /Linn

    SvaraRadera
  2. Kan man få kontakt med Johan utan att springa på söndagar?
    /Nyfiken, springande och skidåkande singel som jobbar på helgerna

    SvaraRadera