Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

tisdag 1 januari 2013

Spring ut det gamla, spring in det nya!


Alla Singelspringare, Gott Nytt 2013!
Jag vakande i morse av en dröm, Singelsprings nyårsfest hade spårat ut totalt, polisen kom....men som sagt det var en bara en dröm, phjo!
Det blev en trevlig kväll igår för många! Jag fick sticka iväg på uppdrag att hämta Skansenbiljetter. När jag gick var det lite nervöst. Gästerna visste nog inte riktigt i vilket hörn man skulle stå och med vem man skulle prata....när jag kom tillbaka kändes alla lära-känna-varann-lekar TOTALT överflödiga. Det var lite som att ha missat festen på 1,5 h som jag var borta. En god bål kan vi sammanfatta detta med. Kvällen avslutades med romantik för vissa och mer sprit för andra. Och många fina strutar hann vi beundra på vägen!

Hur som haver, nyårsaftonen bestod inte bara av fest utan även av lite spring på morgonkvisten.
Totalt drogs det in 12350 kronor till Stockholms stadsmission  inte så illa alls! Av detta bidrog Singelspring med 3900 (vad jag kunde se) samt många pigga springare. Jag hann med mitt livs första mil, som inte var så farlig. Gott sällskap är A och O! Lite osäkert vad folk gillade uppvärmningslekarna men det var roligt att titta på, särskilt lagbrottningen, den tycker jag att vi ska köra på varje Singelspring (och så dragkamp så klart, bara för att repet var så dyrt).

Jättetack för gårdagen allihopa och för allt vad ni bidrog med, mat, spring, got humör! Och särskilt tack till Rasmus som bidrog med en hel lägenhet, helt fantastiskt...kom ihåg att alla rosor är till dej.
Slutet gott, hoppas ni alla vill inleda det nya året med Singelspring på söndag, vi ska först bara klura ut en bra runda, håll utkik!
/Ulrika





Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar