Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

onsdag 30 januari 2013

Fredriks kontaktannons



Vi lärde först känns Fredrik på vårt första spring påDjurgården, under senhösten då han tog promenadsällskap med bl.a. Alexandra.
Detvar även då vi upptäckte Kärleksstigen. Sen dess har det blivit någrapromenader och även spring för hans del, varför han valde att börja springa harvi inte fått svar på….

/ Alexandra


Jag antog självklart utmaningen om att lägga ut en kontaktannons här på bloggen! Att bli en singelspringare är för mig den perfekta möjligheten att få träffa nya, underbara människor och förutom alla vänner som jag lär känna så kanske just DU finns/dyker upp där:)

Vem är jag?

Jag är en "periodare" gällande träning och kombinerar simning, löpning/jogging och detta gör att jag gärna bor nära naturområden. Förra vintern återupptog jag även längdskidåkningen, som jag utförde ett fåtal gånger som barn,och detta allt för långa uppehåll medför en del vurpor och en och annan otränad skidmuskel. Målet 2013 är att jag ska springa ett lopp (samt kunna ha en konversation utan att avsluta en enda mening med "så att säga" - du kommer att förstå vad jag menar när du pratar med mig:)


Vardagarna tillbringar jag på ett arbete som jag trivs väldigt bra med och nu när jag har fått en ny tjänst så ser jag även detta som en nystart, jag inkluderar här singelspringandet som ett nytt, positivt tillskott i min vardag. På fredagarna unnar jag mig gärna ett glas rött vin, en god choklad och/eller underbar saltlakrits. I övrigt är ett stort intresse för mig mode och kläder men i hemmets lugna vrå hittar du mig troligtvis i betydligt mysigare kläder. Sommartid spenderar jag med stor sannolikhet på västkusten - jag är en soldyrkare utan dess like och vad kan vara bättre än en solstol och en god bok:) Tackar inte heller nej till ett par veckor utomlands där sol och kultur kan kombineras! Sist men inte minst, hur skulle mina nära och kära beskriva mig? Jo, min bror sa nyligen att jag är en kombination mellan "Kloker/glader och blyger" - hur dvärgarna kom in i bilden vet jag inte:) Mina vänner beskriver mig som en person som är omtänksam, en väldigt god lyssnare (tunghäfta kan förekomma pga blyghet) och en person som är väldigt glad och ständigt tänker positivt.



Vem önskar jag träffa?
-Du ska ha nära till skratt och ha "glimten i ögat" förjag vill att vi verkligen ska kunna skratta och ha fruktansvärt roligt tillsammans!
-Du ska tycka om att vara aktiv och hitta på saker att göra och då räknar jag in alltifrån träning/promenader till mysigahemmakvällar
-Du ska stå med båda fötterna (alternativt träningsskorna;) på jorden och vara trygg i dig själv.


Tycker du att ovanstående låter intressant? Tveka i så fall inte att springa ikapp mig/låta mig få springa ikapp dig på nästa löprunda!

/Fredrik

Men haaallå, mitt huvud ska inte vara bakom din arm Fredrik!!
Alexandra var tydlig och påtalade att det var "Fredriks fel"...

Ok, en gång till! Men hur ska vi nu hålla!??
 Kylan gjorde oss lite "förvirrade"


Tredje gången lyckades både händer/huvud vara på rätt plats!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar