Vi träffas på söndagar med varierad plats i Stockholm, normal uppslutning är cirka 30 personer och det krävs ingen anmälan. Efteråt fikar vi på något trevligt café. Singelspring startades av Alexandra Bernvetter och Ulrika Lilliehöök.

måndag 21 januari 2013

Bättre och bättre spring för varje gång!

Vilket toppensingelspring det var idag! Lyrisk :-) Träningsmässigt stolt över insatsen. Visar bara hur mkt trevligt sällskap gör för både ork å fart. Fikat efteråt var hur skoj som helst med massor av nya ansikten och glad stämning J Söndagar är ny favoritdag JPrecis så känner vi också, behöver jag säga något mera!??  För er som inte hade möjlighet att komma denna underbart soliga vinterdag eller nyligen har upptäckt Singelspring bjuder vi liten resumé 

Inga ansiktsbilder denna gång..
Det anslöt sig riktigt många nya singelspringare igår, SÅ kul. Ni är alla välkomna och det var riktigt kul att träffa er. Även några nyfikna kom förbi när vi samlades utanför Pressbyrån, vilka är ni?, vad gör ni? får man hänga med? Ja det var tusen frågor.... Givetvis får alla hänga med förutsatt att du är singel, gillar att springa/promenera och det krävs varken någon anmälan. Enkelt!

Äntligen kom snön tillbaka till Stockholm, den har varit efterlängtad! Det bästa med snö är att vi kan springa även i stan då asfalt inte är det mest eftertraktade underlaget bland singelspringarna. Det blev en längre runda igår vilket var mycket uppskattat, hörde något om 12 km, kan det stämma!? Vi möttes upp på Östermalmstorg och begav oss ut till Gärdet och sprang tillbaka på Djurgårdens solsida. "Vädret var hur skönt som helst, lite slirigt underlag som fick det att kännas i låren" Rehabgruppen bestod av mig och fem killar för denna gången valde alla tjejerna att springa. Efter springet fick jag höra att vi borde kallas snigelgruppen, njae… ha ha. Nu har det gått för långt men inofficiellt kanske, vem vet!??

Jag tror att jag pratar för alla när jag säger att fikan på Café Egoïste var grym eller som någon tjej sa  "suverän fika". Vi fick ett "eget fikarum" med glasväggar mot Mäster Samuelsgatan / Norrlandsgatan och vi hade dessutom ett ”omklädningsrum”, kunde bara inte bli bättre. Till alla nya som vi inte hann byta några ord med hoppas att vi ses snart igen, kanske redan nu på söndag då vi tänkte springa i Lill-Jansskogen.

Med all den energi man får från springet var det lika bra att fortsätta, begav mig därför till SATS Zenit och tränade body pump. En tanke som slog mig igår var att träning är en stor del av mitt liv. Därför är det otroligt viktigt att den killen jag söker gillar att ha ett aktivt liv, detta är en förutsättning. Söndagskvällen avslutades med att fixa müsli, ett recept som jag blivit bjuden på av en singelspringare. Vem vet vem jag bjuder härnäst på frukost, kanske dig!??

PS. Förstår om ni undrar hur det gick med fransmannen som gärna ville bjuda på ett glas vin, jag hänvisade till Singelsprings hemsida. Vi får se om han dyker upp så håll utkik tjejer!

/ Alexandra


Ensamma kvar i soffan...

Span från fikakön
De VAR stora!


9 kommentarer:

  1. Hej!
    Detta verkar superkul.
    Skidor för mig nu fram till Vasaloppet, men hanger på er framåt våren.
    Ni får spara någon söt tjej kvar till mig.
    Ann O kanske;)

    //Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har riktigt kul, ser fram emot att träffa dig till våren.
      Vi får se om Ann är kvar då, annars finns det många andra bra tjejer.
      Lycka till på Vasan!

      Radera
  2. Hej!
    Tycker också detta verkar som en toppengrej! Hänger med när jag återhämtat mej från mitt "uppbrott" och är redo att dejta igen =) Risk att man åker dit för snabbt annars, haha...

    /Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Ja gör det, du får gärna höra av dig om du undrar ngt.
      Bara att skicka ett mejl eller kommentera! :-)

      Radera
  3. Tackar :) Får väl se om jag finns kvar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den dagen du lämnar Singelspring, kommer vi sakna dig, du får inte "lämna oss" samtidigt som vi blir glada för din skull!

      Radera
    2. Äh, jag har varit singel så länge nu så jag kan vara det lite till så jag får stanna kvar :)

      Radera
    3. Bra!
      Då ses vi om någon månad;)
      Har en orange Houdinimössa. Så jag syns:)
      Ses!

      //Jonas

      Radera
    4. Synes Jonas längre fram! Lycka till! / Alexandra

      Radera